نبرد شناختی-ترکیبی در عرصه رسانه با تسخیر ۲ حوزه (ذهن - مغز) و (قلب- دل) مردم را گروگان می گیرد و مخاطب منفعل در این فضا به راحتی توسط صاحبان رسانهها و تولیدکنندهای پیام، به هر سمتی که آنها بخواهند هدایت میشود.
انتشار این تحلیل ها در طیف کانال های ضد امنیتی، ضد انقلاب، حلقه انحرافی متظاهر به عدالتخواهی، و وابسته به ائتلاف اشرافی مدعی اصلاحات و اعتدال، نشان می دهد هدف جنجال اخیر، فراتر از زدن قالیباف (به بهانه سفر دختر و داماد و همسر او به ترکیه) است.