محتوا عبارت است از مجموع اطلاعات جدید، خواندنی، مرتبط و مفید برای خوانندگان سایت که مانند هر موضوع دیگری در دنیای دیجیتال، باید ظاهر خوبی داشته باشد و به راحتی قابل درک باشد.
بازاریابی محتوا نیز روشی است که در آن از انواع محتوا استفاده می کنید تا مشتری جذب سایت شما شود.
شما می توانید این کار را از طرق مختلف انجام دهید، اما ابتدا به خود محتوا نیاز دارید و ما در این مقاله تلاش کرده ایم که شما را با انواع آن آشنا کنیم. محتوا اغلب برای چند منظور تولید می شود که عبارتند از:
به طور کلی محتوا کاملاً به فرد بستگی دارد. همه افراد نمی توانند با محتوای احساسی ارتباط برقرار کنند و برخی افراد به دنبال محتوایی هستند که منطقی به نظر برسد.
در ادامه به طور مختصر به مهم ترین اهداف ایجاد محتوا می پردازیم:
ایجاد یک طرح کلی اولین گام در فرایند نوشتن محتوا است.
اکثر آژانس های سئو حداقل یک پست وبلاگ در هفته را پیشنهاد می کنند. اما اگر بتوانید پنج پست وبلاگ در هفته تولید کنید که همگی حداقل ۱۰۰۰ کلمه محتوای باکیفیت داشته باشند، به احتمال زیاد عملکرد سایت شما در جستجوهای ارگانیک بهتر از زمانی خواهد بود که فقط یک بار در هفته پست می گذارید. محتوای خود را ساده، منظم و قابل درک برای مخاطب خود تولید کنید.
ویراستار سئو کسی است که متنی را ویرایش می کند که شامل ویژگی های خاصی از SEO (مانند کلمات کلیدی، طول جمله، ساختار و عنوان) می شود تا متن برای موتورهای جستجو جذاب تر شود. بسته به سطحی که در آن کار انجام می شود، ویراستار سئو ممکن است مهارت های متفاوتی داشته باشد.
در هنگام تولید محتوا، ویراستاری سئو یکی از مهم ترین اقدامات قابل انجام است و برای انجام آن باید کلمات کلیدی را که مخاطبان اغلب به کار می برند، شناسایی کرد. چراکه به کار بردن کلمات کلیدی مناسب می تواند به بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو کمک کند.
البته ویراستاری سئو تنها یافتن کلمات کلیدی نیست بلکه حصول اطمینان از اینکه لینک های موجود در سایت به روز هستند، محتوا به شیوه ای درست تگ گذاری شده است و ساختار سایت به خوبی در موتورهای جستجو قابل شناسایی است نیز به همان میزان حائز اهمیت است. هم چنین ویراستاران سئو می توانند مطالب سایت را به روز رسانی کنند و مطالب قدیمی و منسوخ را با مطالب جدید جایگزین کنند.
هنگام تولید محتوا، باید با در نظر داشتن شخص خاصی بنویسید، یعنی فردی که مخاطب شما را نمایندگی می کند و می توانید تصور کنید داستان خود را هنگام نوشتن برای او می گویید.
مهم تر از همه، در این صورت پرسونای مخاطب شما، نشان می دهد که چه اهدافی دارد و نحوه رفتار او در طول چرخه خرید چگونه خواهد بود.
این اطلاعات به سازندگان محتوا، اطلاعات پیش زمینه ای را که برای تولید و ایجاد محتوای موفق نیاز دارند، ارائه می دهد.
یکی از اصلی ترین دلایلی که سازمان ها سیستم مدیریت محتوا خریداری می کنند تمرکززدایی از کنترل محتوا و در نتیجه رفع تنگناهایی است که پیرامون ارسال محتوا به وب وجود دارد.
پیامد این رویکرد عدم کنترل برای اطمینان از کیفیت و دقت نسخه تولید شده است. این موضوع می تواند منجر به تناقضات و شیوه های مختلف نوشتن در سراسر سایت شود.
متأسفانه این مشکلی است که فناوری نمی تواند آن را حل کند. آنچه مورد نیاز است ویرایشگر محتوا است. کسی که آنچه را که تولید می شود بررسی کند و اطمینان دهد که پیام منسجمی با لحنی سازگار به مخاطب ارائه می شود.
بسیاری از وب سایت ها فاقد شخصیت پردازی هستند. آن ها معمولاً به شدت بازاری عمل می کنند و این موضوع عمدتاً به این دلیل است که آن ها توسط افرادی نوشته شده اند که بیش از آنکه تمایل به تعامل با کاربران داشته باشند، علاقه مند به انتقال اطلاعات یا فروش هستند.
وب سایت هایی با محتوای مناسب و با شخصیت پردازی کارآمد، از سایر وب سایت ها متمایز می شوند. آن ها بیش از انتقال اطلاعات عمل می کنند و به طور فعال به دنبال برقراری ارتباط با کاربران هستند. متأسفانه ماهیت توزیع شده تولید محتوا از طریق استفاده از CMS این امر را تضعیف می کند.
یکی از امکانات سیستم مدیریت محتوا این است که به هر کسی اجازه می دهد تا در وب سایت شما محتوا گذاری کند. متأسفانه، فقط به این دلیل که کارکنان شما می توانند سایت را ویرایش کنند، به این معنی نیست که بتوانند محتوای مناسب هم تولید کنند.
وب سایت باید به عنوان یک ابزار مهم تجاری مورد توجه قرار گیرد و تولید محتوا با دقت زیاد و توسط افراد مجرب انجام شود.
هنگامی که یک سازمان از سیستم مدیریت محتوا استفاده می کند، تقریباً همیشه نوعی آموزش را هم ارائه می دهد. با این حال، در بسیاری از موارد کافی نیست و اکثر سازمان ها برای آموزش افراد نیاز به یک استراتژی بلند مدت دارند.
حقیقت تلخ این است که همه نمی توانند یک محتوای خوب بنویسند. حتی کسانی که در دنیای واقعی درخشان عمل می کنند، لزوماً برای وب خوب نمی نویسد. برای نوشتن یک محتوای خوب، هنر و دانش، هر دو لازم است.
همان طورکه قبلاً نیز گفتم، اکثر ارائه دهندگان محتوا به جای برآوردن نیازهای کاربران، بر انتقال اطلاعات تمرکز می کنند و گاهی هم از نیازهای تجاری آن ها غافل می شوند.
مهم است که فراخوان های اصلی برای کل سایت را در نظر بگیرید. به طور معمول آن ها شامل یک یا دو اقدام عمده مانند خرید محصول یا تکمیل فرم تماس می شوند. با این حال، باید در مورد تولید فراخوان های عمل هر صفحه ایده ای داشته باشید و کاربران را بدون دعوت به انجام کاری در مرحله بعدی رها نکنید.
برای پیاده سازی یک وب سایت چند زبانه باید دلیل قانع کننده داشته باشید یا مطمئن باشید که از بازار خارجی درآمد کسب خواهید کرد، در غیر این صورت ارزش سرمایه گذاری ندارد.
برای جذب و حفظ مخاطبان می توانید از انواع محتوا استفاده کنید و تنها کافی است به این منظور محتوایی جذاب و سودمند تولید کنید تا نیازهای مخاطبان را برآورده کند. برای رسیدن به چنین محتوایی می توانید از آژانس های تولید محتوا کمک بگیرید. این مراکز علاوه بر تولید محتوا، اغلب به ویرایش و بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو نیز می پردازند.
تولید محتوا رسانه چیست، و چه اهدافی را دنبال می کند؟
تحلیل فیلم جنجالی برادران لیلا توسط امین بسطامی مدرس علوم رسانه
نبرد شناختی-ترکیبی در عرصه رسانه با تسخیر ۲ حوزه (ذهن - مغز) و (قلب- دل) مردم را گروگان می گیرد و مخاطب منفعل در این فضا به راحتی توسط صاحبان رسانهها و تولیدکنندهای پیام، به هر سمتی که آنها بخواهند هدایت میشود.
انتشار این تحلیل ها در طیف کانال های ضد امنیتی، ضد انقلاب، حلقه انحرافی متظاهر به عدالتخواهی، و وابسته به ائتلاف اشرافی مدعی اصلاحات و اعتدال، نشان می دهد هدف جنجال اخیر، فراتر از زدن قالیباف (به بهانه سفر دختر و داماد و همسر او به ترکیه) است.
برای استفاده حداکثری از رسانهها و آسیب دیدن حداقلی از آنها، باید مراحل و قدمهایی برداشت. این مراحل و قدمها، متناسب با نوع فعالیت هر کس در فضای رسانهها متفاوت است، اما بخشی از این مراحل، بهصورت عمومی و برای تمام کسانی است که امروزه با رسانهها درگیر هستند.
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه